Kiedy można starać się o odszkodowanie za spóźniony lot samolotem?
Każdego roku miliony pasażerów korzystają z samolotów jako środka transportu, który jest najszybszy i najwygodniejszy. Pozwala nam dotrzeć nawet w najbardziej odległe i egzotyczne miejsca na świecie w stosunkowo niewielkim czasie i w komfortowy sposób, w porównaniu do wszelkich innych sposobów przemieszczania się. Linie lotnicze dokładają wiele starań, by samoloty startowały i lądowały w miejscach docelowych punktualnie. Nadal jednak z wielu przyczyn zdarzają się opóźnienia lotu, które są uciążliwe dla pasażerów.
Ogromne ułatwienie wypłaty odszkodowań dzięki DelayFix
Pomimo dość powszechnej skali zjawiska wiedza na temat tego, co nam się należy w związku z opóźnionym lotem jest dość mała. Przez swoją nieświadomość klienci zgadzają się z wieloma niedogodnościami i nie dochodzą swoich praw. Każdy pasażer samolotu powinien sobie zdawać sprawę z tego, w razie opóźnionego lotu przysługuje mu odszkodowanie w wysokości nawet 600 EUR. W trosce o interesy pasażerów serwis DelayFix.com stworzył usługę opóźnienie lotu odszkodowanie. Dzięki niej wszyscy pasażerowie opóźnionych samolotów będą mogli łatwiej ubiegać się o odszkodowanie za spóźnienie samolotu. Pomoże w tym kadra wyspecjalizowanych pracowników obeznanych w przepisach obowiązujących linie lotnicze. Dzięki DelayFix.com uzyskanie odszkodowania za opóźniony lot będzie szybkie i bezproblemowe. Bezpośrednie starania klientów są okrojone do minimum.
Kiedy nie można starać się rekompensatę?
Odszkodowanie za opóźniony lot może należeć się nawet do trzech lat po odbyciu feralnej podróży. Musisz jednak pamiętać, ze istnieją pewne wyjątkowe sytuacje, gdy odszkodowanie za opóźniony lot ci się nie należy. Jedną z takich sytuacji jest nagłe pogorszenie się warunków pogodowych, które uniemożliwia planowe wykonanie lotu. Brakiem podstaw do rekompensaty są również problemy techniczne, które są spowodowane przez czynniki niezależne od linii lotniczych. Przykładem takiej sytuacji jest np. uszkodzenie silnika samolotu przez ptaki. Odszkodowanie za opóźniony lot nie należy nam się również, jeśli przewoźnik poinformował nas o takim planowym opóźnieniu przynajmniej 14 dni przed wylotem.
Kiedy należy ci się odszkodowanie?
Każdy pasażer powinien być świadomy, kiedy może oczekiwać od linii lotniczych zadośćuczynienia. Dwa podstawowe warunki to wina przewoźnika i czas dotarcia do portu docelowego. Według przepisów o odszkodowanie ubiegać się możemy, jeśli opóźnienie wynosi minimum 3 godziny, liczone od planowanego czasu lądowania. Przyczyna opóźnienia wynikać musi z bezpośredniej winy linii lotniczych, a odszkodowanie należy się wówczas wszystkim pasażerom.
Szybki sposób na złożenie wniosku
Dzięki możliwościom, jakie daje ci DelaFix.com ubieganie się o rekompensatę jest bardzo proste. Aby skorzystać z oferowanej usługi opóźniony lot odszkodowanie wystarczy wypełnić znajdujący się w serwisie DelayFix formularz zgłoszeniowy i podać wszystkie wymagane informacje dotyczące lotu oraz osób uczestniczących w podróży. Złożenie wniosku jest szybkie, wygodne i co najważniejsze bezpłatne. Klient nie ponosi żadnego ryzyka, a kompetentna obsługa udzieli wszelkich potrzebnych informacji.